|
|||||||||
|
|||||||||
Do. 27.07.06 - 09:00:38 Lexl Registriert seit: Januar 2002 Posts: 10.915 Fan von: HC Pustertal |
Für die Schweden unter uns.... www.vt.se/%5CGEN_Utmatning.asp?ArticleID=1233780&ArticleStateID=2 |
||||||||
0 0 Antworten | Zitieren | |||||||||
Do. 27.07.06 - 10:17:06 Patza Registriert seit: September 2000 Posts: 13.756 Fan von: HC Pustertal |
Sedan förra året spelar du i Italienska Brunico. Hur är det att spela där? Brunico ligger i nordöstra delen av Italien. Landskapet Sydtyrolen tillhörde en gång i tiden Österrike. Allt, är den stora skillnaden. Organisationsmässigt och spelmässigt. De flesta lagen har 1-2 femmor som är bra. Milan är ett lag som har fler duktiga spelare. Jag har spelat mycket i Brunico och har haft roligt. Till den kommande säsongen har vi en ny svensk tränare, Rolf Nilsson. Jag har pratat med honom och det ska bli kul. Vad är den största skillnaden mellan att leva i Italien och i Sverige? Det är en tvåspråkig del av landet och arkitekturen ser ut som en blandning av alpstil och italiensk stil. Det är weissbier de dricker i Brunico. Kynnet är väldigt olikt det svenska. Men det är inte typiskt italienskt. Det är inte så mycket lagar och regler. Det är skönt. Brunico kom näst sist. Vad har du för förväntningar på den kommande säsongen? Lite högre. Vi började den förra säsongen bra. Men vi fick problem, bland annat åkte en svensk back hem. Det är skillnad i resurser bland lagen, men en semifinal vore stort. Du vann OS-guld 1994. Hur kändes det att se laget som tog guld vid OS i Turin? Vi var inte där och tittade. Det är en bit till Turin. Men vi såg matcherna och i laget hade vi en kanadensare. Skönt att sätta dit dem också. Det var bra att den här generationen äntligen fick vinna. Vad tycker du om det mer öppna spelet i NHL som infördes under förra säsongen? Helt rätt! Jag trodde att nu tar stjärnor som Jaromir Jagr över. Men det var lagmaskinerna som gick långt — Carolina och Buffalo. Folk älskar hockey i Kanada och det är från NHL utvecklingen kommer. Aldrig Sverige eller Tjeckien. Du draftades 1989 av Philadelphia Flyers, men åkte aldrig över och spelade. Varför inte? Det var lite förfrågningar, men det var annorlunda då. Reglerna har ändrats. Om reglerna hade varit som det är nu hade det kanske sett annorlunda ut. Men det är inget jag grämt mig över. Hur känner du inför Västervik? Jag slås av hur vackert det är — de gamla kvarteren och Gränsö. Det tänkte man aldrig på förr. Jag har släkt kvar, men flyttade härifrån när jag var 17. Och jag kommer nog inte att flytta tillbaka. Även om Niklas Eriksson under säsongerna bor i Italien är det i Leksand hemmet är. Idag är Niklas Eriksson 37 år och har en diger meritlista att visa upp. Och högst däruppe återfinns såklart OS-guldet från 1994. Ett år till med spel blir det i Brunico. Och även om det gått sådär för laget kom Eriksson tvåa i den interna poängligan. RIKARD EKHOLM WIE BITTE HERR ERIKSSON?????????? |
||||||||
Do. 27.07.06 - 10:29:10 Lexl Registriert seit: Januar 2002 Posts: 10.915 Fan von: HC Pustertal |
[Zitat] Ganz einfach...er spricht über seine Gedanken zu BRUNECK, SEX AND ALK...passt irgendwo zu unserer Stadt! |
||||||||
Do. 27.07.06 - 11:46:08 Patza Registriert seit: September 2000 Posts: 13.756 Fan von: HC Pustertal |
hat mir ein kollege so übersetzt:
Dice che Brunico è all`estremo nord dell`Italia e che non è propriamente italiana. La cultura, l`architettura e il modo di vivere sono differenti. Spiega che è una regione autonoma e che stà molto bene. Dice anche che ha trovato una birra molto buona (la weissbier) che è molto differente da quella svedese. Parlando di hockey dice che le squadre in generale hanno due buone prime linee e che s`è divertito molto. Che c`è molta disparità tra le squadre. Milano ha più soldi degli altri e quindi giocatori più forti. La prossima stagione Brunico cambierà allenatore, lui gli ha già parlato ed è ben felice di rimanere perché s`è molto divertito. Poi però dice che è molto dispiaciuto per come è finita la scorsa stagione, dice che Brunico era partito molto bene poi ci sono stati dei problemi e per lui grosse colpe sono di un difensore svedese (non fa il nome ma sembra molto incazzato) che ha abbandonato la squadra creando non pochi problemi. Per la prossima stgione si pone come obiettivo di arrivare in semifinale. |
||||||||
Do. 27.07.06 - 11:48:40 Gianpaolo Registriert seit: Juni 2000 Posts: 11.790 |
Ein Kollege aus Monza?
|
||||||||
Do. 27.07.06 - 13:04:03 andipag Registriert seit: Mai 2003 Posts: 1.377 Fan von: Hockey Milano |
[Zitat] |
||||||||
Do. 27.07.06 - 13:25:21 Lexl Registriert seit: Januar 2002 Posts: 10.915 Fan von: HC Pustertal |
Vom "EP active database staff"?
|
||||||||
Do. 27.07.06 - 14:32:20 thomasemanuel Registriert seit: September 2005 Posts: 369 |
[Zitat] guter versucht, aber eher schwache übersetzung....;) |
||||||||
|
|||||||||
|
|
Eishockey Forum - Interview mit Niklas Eriksson
© 2000 - 2024 piloly.com - Internetagentur Südtirol