|
|||||||||
|
|||||||||
Do. 01.06.06 - 07:57:26 Lexl Registriert seit: Januar 2002 Posts: 10.929 Fan von: HC Pustertal |
Niklas Eriksson förlänger med Brunico, får ny svensk coach Den rutinerade svenske forwarden Niklas Eriksson kör ytterligare en säsong i Serie A och Brunico. Brunico som för övrigt kommer tränas av svenske Rolf Nilsson nästa säsong. Fortsättning: Niklas Eriksson, 37, hade hoppats att få spela med degraderade Leksand kommande säsong. Så blev dock inte fallet och nu har Eriksson förlängt med sin italienska klubb Brunico. Den mycket rutinerade forwarden höll hög klass i Serie A den senaste säsongen och gjorde fina 48 poäng på 47 matcher. Ny tränare får han i form av den populäre svenske coachen Rolf Nilsson, som ansluter från Cortina. - Vi vill fortsätta på den inslagna "svenska linjen" som vi inledde förra säsongen med Lasse Lundström. Den svenska stilen är bevisligen bäst i världen med tanke på OS och VM och det är mycket utvecklande för våra unga killar. Rolf Nilsson har på tre år i Serie A fixat två semifinalsplatser och en final med Cortina, säger Brunicos pressansvarige Patrick Kirchler när Hockeymagasinet når honom på telefon under onsdagskvällen. ------------- Patza!!! Seit wann kannst du schwedisch?!?!?! |
||||||||
0 0 Antworten | Zitieren | |||||||||
Do. 01.06.06 - 08:30:06 pippozzn Registriert seit: März 2006 Posts: 370 Fan von: HC Pustertal |
suppo soche... mitn nikke(wos is beschte an der soche isch) u nilsson, wennis richtig vostonn hon, kemo ins no afa por ondra schwedn freidn. do winto wert wido aus!!! |
||||||||
Do. 01.06.06 - 08:33:20 lottobald Registriert seit: November 2003 Posts: 858 |
Nur was man hört ist er heuer sauteuer..... | ||||||||
Do. 01.06.06 - 08:37:35 jan Registriert seit: Dezember 2005 Posts: 287 |
Nach den Leistungen der letzten Saison wundert mich das gar nicht | ||||||||
Do. 01.06.06 - 09:53:37 IUL71 Registriert seit: April 2002 Posts: 782 Fan von: HC Pustertal |
Gute Spieler sind teuer; aber ich denke mir, daß er das Geld allemal wert ist, wie wir in der letzten Saison sehen konnten (Spielerisch, kämpferisch, menschlich)
|
||||||||
Do. 01.06.06 - 10:05:54 Patza Registriert seit: September 2000 Posts: 13.828 Fan von: HC Pustertal |
[Zitat] natürlich. dafür kann ich etwas weniger italienisch und ladinisch. meine studienzeit mit pipi langstrumpf in takatukaland und öresnölquarnisk hat sich also doch gelohnt... |
||||||||
Do. 01.06.06 - 10:52:34 Lexl Registriert seit: Januar 2002 Posts: 10.929 Fan von: HC Pustertal |
"Brunicos pressansvarige Patrick Kirchler när Hockeymagasinet når honom på telefon under onsdagskvällen"
----------------------------- ...wenn ich jetzt so schnell mal meine Schwedischkenntnisse abrufe, dann heisst der Satz da folgendes: "Brunecks Pressesprecher Patrick Kirchler zu Hockeymagasinet über Telefon unter Alkoholeinfluss" Eieieieiei..... Oder?!?! |
||||||||
|
|||||||||
|
|
Eishockey Forum - Eriksson bleibt in Bruneck
© 2000 - 2025 piloly.com - Internetagentur Südtirol